Hei, ethän sä kuole


Mä tykkään Nietzschestä. Sillä on hienoja ajatuksia. Hän totesikin aikanaan, että mikä ei tapa se vahvistaa. Ja se on kyllä täysin totta.


Kävin vähäsen tuolla kartsalla ajelemas tolla isäukon datsun satasella. On se kyllä hieno peli, vaikka toki vähän alkeellinen. Menee kun ei parempaakaan oo. Kävin näyttää kylän mummoille parit temput. Auto luisutti makeesti kun ajelin sataakahtakymppiä siit kyläkaupan ohi. Olihan siinä vähäsen liukasta kun tota lunta on sadellut ja on sitä pakkastakin ollut niin että sormissa tuntuu. Mut  hengissä säilyin, ens kerralla mä uskallan mennä viel kovempaa. Ei toi auto jätä alle. Nyt mä oon rohkeempi.

Mä meen tonne mun kavereiden kaa vähän pitää hauskaa. Kun mä sauhuttelen tupakkaa ja kittaan alkoholia pari pulloo per ilta, niin kyllähän mä olen sen jälkeen tosi vahva. Oikein vetreä ja virkeä. Et tulis mukaan meiän rinkiin – tekisit elämästäs niin hemmetin upeen.

Tää alkomahooli alkaa nousta nyt päähän. Tuntuu tosi kivalta. Ja tuol näkyy olevan puistossa leikkimäs toi naapurin kymmenen ikäinen kersa. Tulkaa kaverit, mennään pitään vähän hauskaa. Niin mä ja mun kaverit Jore ja Pirjo lähetään, muut ei tuu mukaan. Heill on omaa kivaa. Pirjo vetäsee kersalta lapion kädestä ja mä vetäsen housut alas. Tää on kyl mahtavaa. Eihän tollanen lapsi mitään kenellekään kerro. Saa olla rauhassa, ja tieksä miten hiton vahva siitä kersasta tulee, kun pari päivää kuluu. Pääsee yliopistoonkin aikanaan kun oppii sietämään koulukiusaamisen. Eihän noin rumalla naamalla kavereita saada.

Mun faija teki just toissapäivänä itsemurhan. Se hirtti ittensä meiän vintille. Olihan se ihan surkee isä, ei siit mihinkään pääse. Vaik kyllä mä sitä kaipaankin, ei kukaan osannu samalla lailla kiroilla takaperin ja laulaa heviä. Se oli ihan omaa luokkaansa niilt osin. Mut mä oon nyt taas vahvempi, et jaksan helpommin jos joku muu läheinen päättää päivänsä. Joskus tällanen ei enää kirpase.

Mut koulu alkaa huomenna ja se on ihan perseestä. Siel istuu taas se silmälasipäinen finninaamainen nörtti. Kuvittelee lukevansa jotain fanttivysiikkaa. Ja viel pahempi on yks Kerttu, se lukee historiaa ja uskontoo – ne aineet on tarkotettu vain tyhmille, niille jotka ei osaa mitään. Musa on se juttu, jos jotain haluu, mut koulu on tyhmä paikka. Ei siel kukaan järkevä viihdy.

Mä astun takas siihen pölyseen kouluun. Kaikki on iha niinkun ennen. Ja siel se Kerttukin istuu. Pitää sille ny jotain sanoo: Sinä terroristien homokätyri. Painu kuuseen ja vähän äkkiä. Mä en jaksa katsoa enää tota sun transuilua. Toi sun varvas on aivan liian iso, se pistää pahasti silmääni kun sä luet siellä sitä sun Dostojevskiäs – onks toi nyt se Macbeth. Ja turha sun on sitä naamaa venyttää ja alkaa pillittää – täähän on vaan leikkiä. Yks pieni vitsi. Kyllä sinä tiedät, että koska sä et kuole, sinä vaan vahvistut. Saisit olla kiitollinen mulle.
 
 
 
 

Kommentit

Suositut tekstit